Det är några album som jag har lyssnat på en del de sista veckorna som mycket väl skulle ha kommit in på min lista över de bästa albumen.
Montt Mardié - Drama
Jag älskar låten "Highschool drama" och jag har lyssnat på albumet en hel del de senaste dagarna. Det är underbart från börjat till slut. Och nästa vecka ska jag se honom på kb här i Malmö.
Arcade Fire - Funeral
Det var flera som hade med denna skiva över årets bästa. Och fast jag har haft den i datorn har jag av någon anledning inte lyssnat på den. Men bättre sent än aldrig.
Röyksopp - Understanding
Jag tror att jag inte har lyssnat på denna skiva eftersom jag trodde att jag skulle bli besviken. Jag tyckte så mycket om deras förra skiva.
Håkan Hellström- Ett kolikbarns bekännelser
Samma sak med Håkan. Hans första skiva älskade jag så de skivor han sedan släppte hade inte en chans att nå upp till samma nivå.
30 december, 2005
25 bästa albumen 2005
Jag blev riktigt nöjd med min lista över de 25 bästa albumen förra året. Här är iallafall min lista.
Bästa album 2005
1. Kaiser Chiefs - Employment
2. Hard-Fi - Stars on CCTV
3. Bloc Party - Silent alarm
4. Laleh - Laleh
5. Franz Ferdinand - You could have it so much better
6. Josh Rouse - Nashville
7. Tough Alliance - The new school
8. Babyshambles - Down in albion
9. Johnossi - Johnossi
10. Bright eyes - I'm wide awake, it's morning
11. Art Brut - Bang bang rock 'n' roll
12. Maximo Park - A certain trigger
13. Architecture in Helsinki - In case we die
14. Death cab for cutie - Plans
15. The bravery - The bravery
16. Tiger Lou - Loyal
17. Khonnor - Handwriting
18. The magic numbers - The magic numbers
19. Mew - And the glass handed kites
20. Alkaline trio - Crimson
21. Three is a crowd - Hopelessness is key
22. The embassy - Tacking
23. Coldplay - X&Y
24. Cocorosie - Noah's ark
25. Rosie Thomas - If songs could be held
Bästa album 2005
1. Kaiser Chiefs - Employment
2. Hard-Fi - Stars on CCTV
3. Bloc Party - Silent alarm
4. Laleh - Laleh
5. Franz Ferdinand - You could have it so much better
6. Josh Rouse - Nashville
7. Tough Alliance - The new school
8. Babyshambles - Down in albion
9. Johnossi - Johnossi
10. Bright eyes - I'm wide awake, it's morning
11. Art Brut - Bang bang rock 'n' roll
12. Maximo Park - A certain trigger
13. Architecture in Helsinki - In case we die
14. Death cab for cutie - Plans
15. The bravery - The bravery
16. Tiger Lou - Loyal
17. Khonnor - Handwriting
18. The magic numbers - The magic numbers
19. Mew - And the glass handed kites
20. Alkaline trio - Crimson
21. Three is a crowd - Hopelessness is key
22. The embassy - Tacking
23. Coldplay - X&Y
24. Cocorosie - Noah's ark
25. Rosie Thomas - If songs could be held
22 december, 2005
Vilka är de bästa albumen detta året?
Vilka är egentligen de bästa albumen och låtarna 2005?
Det görs årsbästalistor lite varsomhelst nuförtiden. Och jag tänkte inte vara sämre.
Jag hade tänkt sätta ihop en egen lista över de bästa albumen och låtarna för året som gått. Och som tur var har man en kompis som är lika mycket musiknörd som mig. Så vi ska publicera topp 10 album och topp 3 låtar på våran sida på last.fm imorgon.
Det görs årsbästalistor lite varsomhelst nuförtiden. Och jag tänkte inte vara sämre.
Jag hade tänkt sätta ihop en egen lista över de bästa albumen och låtarna för året som gått. Och som tur var har man en kompis som är lika mycket musiknörd som mig. Så vi ska publicera topp 10 album och topp 3 låtar på våran sida på last.fm imorgon.
20 december, 2005
Musiklistor
Det är en härlig tid för alla oss som älskar musiklistor. Det är nu som alla ska sammanfatta året som har gått.
Ett av de största händelserna är när Tracks räknar ner årets största hits.
www.sr.se/p3/tracks
Detta sker nu på julafton och sedan på nyårsafton. Jag brukar vara förberedd genom att jag själv ha räknat ut vilka placeringar de olika låtarna hamnar på, men ännu har jag inte hunnit det. Men det är ju några dagar kvar.
På p3 stars community finns det en klubb för alla vi som gillar tracks och där har flera andra lagt in förslag på hur denna årssammanställning kommer att se ut. Vi får väl se vem som har lyckats bäst.
Ett av de största händelserna är när Tracks räknar ner årets största hits.
www.sr.se/p3/tracks
Detta sker nu på julafton och sedan på nyårsafton. Jag brukar vara förberedd genom att jag själv ha räknat ut vilka placeringar de olika låtarna hamnar på, men ännu har jag inte hunnit det. Men det är ju några dagar kvar.
På p3 stars community finns det en klubb för alla vi som gillar tracks och där har flera andra lagt in förslag på hur denna årssammanställning kommer att se ut. Vi får väl se vem som har lyckats bäst.
Detta blir min egna musikblogg...
Jag har även en annan blogg som handlade om lite allt möjligt i mitt liv, men jag kände för att skaffa en blogg med bara musik.
Här kommer jag skriva om konserter jag går på, musik jag lyssnar på och annat som har med musik att göra.
Här kommer jag skriva om konserter jag går på, musik jag lyssnar på och annat som har med musik att göra.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)