11 april, 2007

Berätta det för Lina (om du törst)

Martin Westerstrand som tidigare sjöng i bandet LOK har nu ett nytt band. De kallar sig för Lillasyster och det är egentligen ingen musik jag lyssnar på. Metal är inget för mig. Men jag tycker att det är ganska kul eftersom det är min kusin Lina som de sjunger om i låten "Berätta det för Lina". Hon är nämligen tillsammans med Martin.

10 april, 2007

Jury till Svensktoppen

Jag har blivit utvald att rösta fram Svensktoppen i fyra veckor. Jag har inte lyssnat på svensktoppen sen jag var liten men eftersom jag älskar musiklistor så känns det jättekul. Jag vet inte hur många som får rösta varje vecka men det kan inte vara många eftersom det är första gången jag blir utvald.

Svensktoppen är dock helt sjuk på så sätt att låtar kan klara av att hålla sig på lista i flera år. Just nu har "Du är min man" med BAO och Helen Sjöholm varit med i 144 veckor. Det är faktiskt helt sjuk, och låten är ju inte ens bra. Själv röstade jag på Måns, Säkert och Laleh.

Lyssnat på vecka 14

Maximo Park
Måste säga att jag längtat efter deras nya skiva - Our Earthly Pleasures. Förutom deras singel "Our Velocity" som är helt lysande finns det flera andra bra låtar på albumet.

Patrick Wolf
Jag hoppas att han kommer till Roskilde.

LCD Soundsystem
LCD Soundsytem har precis släppt ett andra album "Sound of Silver".

Kings Of Leon
Ett nytt album med Kings Of Leon som är riktigt bra.

Feist
Jag älskar "My Moon My Man". Dessvärre kommer det nog vara den enda av hennes låtar som jag kommer lyssna på.

Modest Mouse
Bra bra.

The Brakes
Jag såg The Brakes som förband till Editors på KB för något år sedan om jag inte kommer ihåg fel. Nytt album släppte de för några månader sedan och de spelar på fredag i Köpenhamn. Mycket möjligt att jag tar mig dit då eftersom även Fratellis spelar.

The Arcade Fire
Jag är fortfarande lite sur för att de ställde in spelningen i Köpenhamn för några veckor sedan. Men de kommer förhoppningsvis till Roskilde.

Midlake
Planerna är att jag ska se Midlake när de spelar på KB den 23 april.

Detektivbyrån
Det var min syster som introducerade mig för Detektivbyrån. Det finns flera tillfällen att se dem i sommar.