Nu har de äntligen släppt spelschemat till Roskilde. Jag har ju gått och varit orolig flera månader nu. Missar hela lördagen för att vara på bröllop. Men fatta vilken tur jag har. Det är knappt något jag vill se just på lördagen. Det är egentligen bara Josh Rouse jag missar och han har jag ju redan sett detta året. Söndagen däremot kommer att bli hur bra som helst. För vad säga om dessa artister på en och samma kväll:
Arctic Monkeys
The Strokes
Placebo
Franz Ferdinand
Raconteurs
Kaiser Chiefs
Animal Collective
Infadels
Nu ska jag inte ha för stora förväntningar men det känns som det kan bli en av de bästa dagarna i mitt liv.
Men först har vi torsdagen med Editors, Clap your hands say yeah och Guns 'n' Roses.
Och Fredagen med Morrisey, Rufus Wainwright, Bob Dylan, The Streets, Death cab for cutie, Scissor sisters och Kashmir.
Mycket bra där också. Längtar verkligen...
19 juni, 2006
12 juni, 2006
Konserter i London
Jag var i London för några veckor sedan och hann med två konserter under min intensiva vistelse där. Första kvällen var jag och min syster och såg East 17 på deras enda återföreningskonsert. Både jag och min syster var helt galna i dem då när de var populära på 90-talet, och de som hade kommit för att kolla på dem var alla i våran ålder.
Det var faktiskt riktigt kul att se dem igen. De hade en image att vara lite tuffare än de andra pojkbanden och jag tycker fortfarande att de har flera väldigt bra låtar. Det var en helt galen konsert. Alla inklusive mig själv verkade fortfarande kunna alla texter och det kändes som man förflyttades 13 år bakåt i tiden. Väldigt kul var det iallafall. Fast sista låter var en helt ny låt och jag har hört rykten om att de tänker släppa den. Men jag hoppas inte att de återförenas på riktigt för de får inte förstöra min bild av dem. För de kommer aldrig bli som de var då.
Andra kvällen såg jag Guillemots. Ett band från England som jag verkligen tror på. Jag har dock inte träffat någon som vet vilka de är. De har ännu inte släppt någon fullängdsskiva men den kommer i juli. Men trots det så hade de tillräckligt med låtar för att fylla upp nästan två timmar. Men det var underhållande hela tiden. Min syster som fick lyssna på deras enligt mig bästa låt "Trains to Brazil" trodde inte på mig när jag sa att de var från England. Hon tyckte absolut att de lät svenska. Så detta är definitivt ett band att hålla koll på.
Det var faktiskt riktigt kul att se dem igen. De hade en image att vara lite tuffare än de andra pojkbanden och jag tycker fortfarande att de har flera väldigt bra låtar. Det var en helt galen konsert. Alla inklusive mig själv verkade fortfarande kunna alla texter och det kändes som man förflyttades 13 år bakåt i tiden. Väldigt kul var det iallafall. Fast sista låter var en helt ny låt och jag har hört rykten om att de tänker släppa den. Men jag hoppas inte att de återförenas på riktigt för de får inte förstöra min bild av dem. För de kommer aldrig bli som de var då.
Andra kvällen såg jag Guillemots. Ett band från England som jag verkligen tror på. Jag har dock inte träffat någon som vet vilka de är. De har ännu inte släppt någon fullängdsskiva men den kommer i juli. Men trots det så hade de tillräckligt med låtar för att fylla upp nästan två timmar. Men det var underhållande hela tiden. Min syster som fick lyssna på deras enligt mig bästa låt "Trains to Brazil" trodde inte på mig när jag sa att de var från England. Hon tyckte absolut att de lät svenska. Så detta är definitivt ett band att hålla koll på.
Förra veckans lyssnande
Jag har varit ganska dålig den sista tiden på att lyssna på ny musik. Men en resa till London gjorde nog sitt. Detta lyssnade jag på när jag var hemma förra veckan. Det är dock inte representativt eftersom den mesta musiken lyssnar jag på i mp3 spelaren eller på jobbet.
TV on the radio har släppt nytt album. Det förra som kom 2004 gillade jag och bara efter några lyssningar så tror jag att denna skiva kommer bli en av mina favoriter i sommar.
Dirty Pretty Things och Radio 4 är helt nya bekantskaper för mig och dessa band har släppt album detta året.
Panic! At the Disco verkar även vara stora i England för tillfället.
1990s är ett annat band från England som jag definitivt tänker hålla koll på.
TV on the radio har släppt nytt album. Det förra som kom 2004 gillade jag och bara efter några lyssningar så tror jag att denna skiva kommer bli en av mina favoriter i sommar.
Dirty Pretty Things och Radio 4 är helt nya bekantskaper för mig och dessa band har släppt album detta året.
Panic! At the Disco verkar även vara stora i England för tillfället.
1990s är ett annat band från England som jag definitivt tänker hålla koll på.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)