30 april, 2006

Resa till London

Det blir en resa till London i slutet av maj. Min syster flyttar tillbaka till Sverige i sommar så det gäller att passa på att åka dit och få bo där gratis när man fortfarande kan. Egentligen hade jag mest tänkt att åka dit för att få uppleva London men kollade ändå upp vilka konserter som skulle vara intressanta att gå på. När jag bokade biljetter till en konsert med Guillemots såg jag att East 17 skulle ha en konsert i London den 30 maj. Jag och min syster var helt tokiga i dem då när vi var 12-15 år och det är klart att jag bokade två biljetter för att få se dem. De har inte upträtt tillsammans på tio år och nu ska de alltså återförenas för en konsert. Lite rädd är man väl för att få se dem igen. De har ändå blivit tio år äldre och risken är ganska stor för att man kommer att bli besviken. Men den risken tänker jag ta.

19 april, 2006

Popbloggar

Jag måste bara tipsa om två bra musikbloggar.

Popbloggen som tipsar om massa bra musik som man kan ladda ner och som använder sig av popterapi.

Även Popkarusellen tycker jag är bra.