10 november, 2006
Last.fm blir verkligen bara bättre och bättre.
Nu kan man lägga in vilka konserter man har tänkt gå på och se vilka andra som också tänkte gå. Sen kan man bli rekommenderad konserter beroende på sin musiksmak. Nu såg jag t.ex. att Guillemots spelar i Köpenhamn om några veckor. P3 Live sände i måndags deras spelning från Hultsfred i somras, och jag har redan lyssnat på den flera gånger. Jag såg dem i London i somras men skulle gärna se dem en gång till. De är verkligen värda att se live.
08 november, 2006
The Killers var verkligen helt grymma
Det var verkligen värt pengarna och besväret med att själv åka till Köpenhamn och inte komma hem förrän vid halv fem på morgonen. Jag har lyssnat en hel del på nya albumet, och tycker faktiskt nästan att det är lika bra som deras förra.
Spelningen med Babyshambles som skulle vara igår har blivit framflyttad några veckor. Vi får väl se om den blir av överhuvudtaget. Jag vågar inte hoppas för mycket.
Ikväll är det iallafall Junior Boys på Inkonst som gäller. Såg dem på Arvikafestivalen för några år sedan. Jag hade då inte hört talas om dem men de var riktigt bra. Och nu har de ju precis släppt en ny skiva så det ska bli riktigt kul att få se dem igen.
Spelningen med Babyshambles som skulle vara igår har blivit framflyttad några veckor. Vi får väl se om den blir av överhuvudtaget. Jag vågar inte hoppas för mycket.
Ikväll är det iallafall Junior Boys på Inkonst som gäller. Såg dem på Arvikafestivalen för några år sedan. Jag hade då inte hört talas om dem men de var riktigt bra. Och nu har de ju precis släppt en ny skiva så det ska bli riktigt kul att få se dem igen.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)