11 juli, 2006

Festivalsommar

Jag har smått abstinens efter musikfestivaler. Roskilde var fantastiskt. Och dagen efter var det Accelerator, och i fredags jobbade jag på SheMusic-festivalen här i Malmö.

Men nu saknar jag att kunna gå på massa konserter varje dag och höra massor med bra musik och träffa massa glada människor.

Nu får jag se fram emot Möllevångsfestivalen och Malmöfestivalen. Är riktigt sugen på Emmabodafestivalen också.

Toppartister vecka 27

1. Muse har släppt nytt album och måste säga att det låter riktigt bra. Favoriter är Supermassive black hole och Starlight.

2. Hot Chip gjorde enligt mig den bästa spelningen på Accelerator förra veckan. Man vill bara dansa.

2. The Automatic är ett brittiskt band som jag inte har lyssnat på tidigare och "Not Accepted Anywhere" är deras debutalbum. Helt okej.

4. Jag gillar Pet shop boys skivor fram till Very som släpptes 93. Men detta låter riktigt bra.

5. Underbara Guillemots som gjorde en fantastisk spelning i London tidigare i våras. Om jag inte minns fel så släpper de sitt album denna veckan. Något av det bästa i år.

6. Band of Horses som kommer till Emmabodafestivalen i Augusti. Det är nästas så att jag måste dit. Synd bara att Mystery Jets ställde in sin spelning där.