04 juni, 2007

Lyssnat på vecka 22

Spoon
Spoon har släppt ett nytt album, Ga Ga Ga Ga Ga, och jag som aldrig har lyssnat på dem innan blev väldigt förvånad över hur bra de låter.

1990s
Jag har sett fram emot 1990s debutalbum sedan jag såg en dokumentär om Glasgow där de var med.

Battles
Efter att ha hört de tre första låtarna på Battles album var jag helt såld. Det här är riktigt bra. Men det är bara dessa tre låtar som jag har fastnat på efter att ha hört hela albumet. Speciellt "Atlas" som är något av de bästa jag hört i år.

Manic Street Preachers
De är ett av mina favoritband och har nyligen släppt ett album, Send Away the Tiger. Och även om det var länge sedan jag lyssnade flitigt på dem kan de fortfarande göra musik som jag gillar.

The Tough Alliance
De spelar på fredag på Jeriko, men det missar jag. Men får en till chans på Accelerator. Den enda gången jag har sett dem var på Arvikafestivalen 2005. De spelade sist på kvällen men jag har för mig att det dröjde länge innan de gick på scenen. Sen framförde de bara några låtar, så det kändes ganska bortkastat.

Ghosts
Jag hörde "Stay The Night" och var tvungen att få lyssna på hela skiva. Den är rätt bra men det fastnar inte direkt.

Windmill
Jag har hört talas om Windmill via olika bloggar de senaste månaderna och nu äntligen skaffade jag mig albumet.

The Bravery
Ett nytt album med The Bravery är ute, The sun and the moon, och jag gillar det. Det verkar inte finnas så många tillfällen att få se dem i sommar så kanske ser dem i Köpenhamn 27 juni.

The View
Deras album är fortfarande väldigt bra. Fast lite svårgreppbart, albumet innehåller totalt 14 spår.

Måns Zelmerlöw
Måns gick in högst upp på den svenska försäljningslistan förra veckan. Killen har verkligen blivit folklig och det har jag inget emot. Efter att ha lyssnat igenom albumet så finns här stor potential för fler hitlåtar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

på tal om ny musik. Martial Arts skivbolag har grymma grejer på g från New York. Lyssna på deras myspace: www.myspace.com/grooverrecordings

Jag vill ha!!!

/Sandra
Ps Och ja Atlas är årets låt!

Anonym sa...

Upptäckte just Handsomeboy Technique (lite efter alla andra).... blir man besviken eller vad när jag ser i din blogg att han varit på KB. Hitta massa andra bra musiktips på din blog, tack tack!! söt är du med /jonas