Det är några album som jag har lyssnat på en del de sista veckorna som mycket väl skulle ha kommit in på min lista över de bästa albumen.
Montt Mardié - Drama
Jag älskar låten "Highschool drama" och jag har lyssnat på albumet en hel del de senaste dagarna. Det är underbart från börjat till slut. Och nästa vecka ska jag se honom på kb här i Malmö.
Arcade Fire - Funeral
Det var flera som hade med denna skiva över årets bästa. Och fast jag har haft den i datorn har jag av någon anledning inte lyssnat på den. Men bättre sent än aldrig.
Röyksopp - Understanding
Jag tror att jag inte har lyssnat på denna skiva eftersom jag trodde att jag skulle bli besviken. Jag tyckte så mycket om deras förra skiva.
Håkan Hellström- Ett kolikbarns bekännelser
Samma sak med Håkan. Hans första skiva älskade jag så de skivor han sedan släppte hade inte en chans att nå upp till samma nivå.
30 december, 2005
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
1 kommentar:
Samma här, hade laddat hem Arcade Fire redan tidigt i våras men det var inte förrän i höstas som jag verkligen lyssnade igenom den. Och som du säger, det är definitivt bättre sent än aldrig, absolut en av årets bästa skivor
Skicka en kommentar