... och redan nu börjar folk sammanfatta året. Labyrint har en låtkalender under december där de 31 populäraste låtarna presenteras. Jag är en av 57 som har varit med och röstat fram listan så jag hoppas att även mina favoriter finns med på listan. Nöjesguiden presenterade deras bästa svenska och utländska album i senaste numret. Där hamnar Knifes och Hot Chips album högst upp.
Annars så har jag så smått börjat tänka på mina favoriter bland årets album och låtar. Det är inte helt lätt. Det är mycket som är bra. Men det bästa albumet jag har hört detta året släpptes redan 2005. Det är Patrick Wolfs "Wind in wires" som borde ha toppat min lista från förra året.
08 december, 2006
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar