15 maj, 2007

Lyssnat på vecka 18

Good Shoes
Får se om det kommer något tillfälle att få se dem.

Fields
Fields är ett av de banden som Peanut har tipsat om. Och jag kan verkligen rekommendera dem.

Loney, Dear
Jag var och såg Loney, Dear på Debaser den 5 maj. Hoppas på fler tillfällen i sommar för musiken är underbar.

Björk
Jag har egentligen aldrig lyssnat på Björk men har ändå sett fram emot hennes nya skiva, Volta. Hon är en av de mest intressanta artisterna som är bokade till Roskildefestivalen i år.

Shout Out Louds
Jag lyssnade mycket på Shout Out Louds för några år sedan och nu är de aktuella med ett nytt album, Our Ill Wills.

Arctic Monkeys
Arctic Monkeys har fått riktigt bra betyg för sin nya album. Mina favoriter från skivan är Brianstorm, 505 och Flourescent Adolescent.

Of Montreal
Även Of Montreal spelade under öppningshelgen på Debaser. Det var helt fantastiskt. Dessutom var Musikbyrån där och filmade så får se när det kommer att sändas.

Menomena
Ett band från USA som släppte sitt andra album, Friend and Foe, tidigare i våras. De kommer till Way Out West i Göteborg i Augusti.

Inga kommentarer: