30 augusti, 2007

Jag har festivalabstinens

Så här några dagar efter att Malmöfestivalen är över och livet återgår till det normala igen så längtar jag tillbaka till sommaren med alla festivaler jag har varit på. Inser att det kommer att dröja ändå tills nästa sommar för festivalbesök igen. Så det kanske passar bra att sammanfatta alla sommarens festivaler. De främsta var: Acceleratorfestivalen, Roskildefestivalen, Arvikafestivalen och Way Out West. Sen var jag även på Helsingborgsfestivalen, Stapelfestivalen, SheMusicfestivalen och på Malmöfestivalen.

Acceleratorfestivalen var nog bäst rent bokningsmässigt och det var en riktigt lyckad festival, även om det aldrig kan bli samma känsla som på en campingfestival. Upplevelsen i Roskilde var helt sjuk. Det känns som att det är mängden lera som man kommer komma ihåg efteråt. Mest just på grund av vädret så gick jag in extra hårt för att verkligen uppleva festivalstämningen. Arvikafestivalen har jag besökt flera gånger tidigare och jag giller verkligen den festivalen. Allt är samlat på en ganska liten yta, campingen når man på bara några minuter och det är ganska speciellt klädda människor som besöker den festivalen vilket är kul. Dock var jag rejält förkyld vilket förstörde en del av stämningen. Way Out West med väldigt mycket folk på väldigt liten yta, och de flesta av besökarna skulle tex aldrig besöka Roskilde, dvs mycket bekväma besökare. Så jag måste säga att jag hellre går på festivaler där man även kan campa. Där man inte behöver släpa på massa saker hela dagarna, där man kan dricka billig sprit i tältet och där människorna känns lite mer galna och festivaligare.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja då är vi två..