19 juni, 2006

Roskilde

Nu har de äntligen släppt spelschemat till Roskilde. Jag har ju gått och varit orolig flera månader nu. Missar hela lördagen för att vara på bröllop. Men fatta vilken tur jag har. Det är knappt något jag vill se just på lördagen. Det är egentligen bara Josh Rouse jag missar och han har jag ju redan sett detta året. Söndagen däremot kommer att bli hur bra som helst. För vad säga om dessa artister på en och samma kväll:

Arctic Monkeys
The Strokes
Placebo
Franz Ferdinand
Raconteurs
Kaiser Chiefs
Animal Collective
Infadels

Nu ska jag inte ha för stora förväntningar men det känns som det kan bli en av de bästa dagarna i mitt liv.

Men först har vi torsdagen med Editors, Clap your hands say yeah och Guns 'n' Roses.

Och Fredagen med Morrisey, Rufus Wainwright, Bob Dylan, The Streets, Death cab for cutie, Scissor sisters och Kashmir.

Mycket bra där också. Längtar verkligen...

Inga kommentarer: