Jag var i London för några veckor sedan och hann med två konserter under min intensiva vistelse där. Första kvällen var jag och min syster och såg East 17 på deras enda återföreningskonsert. Både jag och min syster var helt galna i dem då när de var populära på 90-talet, och de som hade kommit för att kolla på dem var alla i våran ålder.
Det var faktiskt riktigt kul att se dem igen. De hade en image att vara lite tuffare än de andra pojkbanden och jag tycker fortfarande att de har flera väldigt bra låtar. Det var en helt galen konsert. Alla inklusive mig själv verkade fortfarande kunna alla texter och det kändes som man förflyttades 13 år bakåt i tiden. Väldigt kul var det iallafall. Fast sista låter var en helt ny låt och jag har hört rykten om att de tänker släppa den. Men jag hoppas inte att de återförenas på riktigt för de får inte förstöra min bild av dem. För de kommer aldrig bli som de var då.
Andra kvällen såg jag Guillemots. Ett band från England som jag verkligen tror på. Jag har dock inte träffat någon som vet vilka de är. De har ännu inte släppt någon fullängdsskiva men den kommer i juli. Men trots det så hade de tillräckligt med låtar för att fylla upp nästan två timmar. Men det var underhållande hela tiden. Min syster som fick lyssna på deras enligt mig bästa låt "Trains to Brazil" trodde inte på mig när jag sa att de var från England. Hon tyckte absolut att de lät svenska. Så detta är definitivt ett band att hålla koll på.
12 juni, 2006
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar