Jag har totalt sett 148 konserter under 2006. Dessa konserter är fördelade under 52 dagar, alltså i genomsnitt en konsertkväll i veckan. Vi får se om det blir lika många under 2007, jag kan inte tänka mig att mitt konsertintresse kommer minska. Och nu har jag blivit mer uppmärksam på konsertlivet i Köpenhamn, så jag ser definitivt fram emot 2007.
Mina bästa konsertminnen från 2006
Guillemots
Jag skulle hälsa på min syster i London i juni och som tur var så var det då en spelning med Guillemots då. En helt fantastisk konsert. Måste jag välja en spelning under året så är det denna. Det är verkligen en upplevelse att se dem live och de höll på två timmar.
The Killers
Biljetterna till The Killers sålde slut på några minuter men jag fick i alla fall tag på en. Jag åkte iväg till Köpenhamn ensam men när väl konserten började så röjde alla verkligen loss. Det var verkligen hur kul som helst.
Kaiser Chiefs
Kaiser Chiefs gjorde enligt mig den bästa skivan 2005 och jag såg verkligen fram emot att se dem på Roskilde. Detta var ytterligare en riktigt röjig konsert, den bästa konsertupplevelsen på Roskildefestivalen.
Rufus Wainwright
Jag har lyssnat en del på Rufus Wainwright tidigare och det var verkligen underbart att se honom live. Han är helt fantastisk.
Band of horses
Konserten med Band of Horses var definitivt den bästa på Emmabodafestivalen. Jag kan fortfarande se sångarens uttryck på scen. Helt fantastiskt.
Hot Chip
Dagen efter Roskilde var det dags för Accelerator att komma till Malmö. Visst var man ganska slut men jag kunde ju inte missa Hot Chip. Och det var verkligen tur att jag var där för jag kunde inte stå still.
Timo Räisänen
Den här killen är helt fantastisk live. Det trodde jag faktiskt inte innan.
Franz Ferdinand
Konserten med Franz Ferdinand var den enda under Roskilde som jag stod bland dem som stod längst fram vid den orangea scenen. Jag har ju sett dem förr och de är grymma live.
Josh Rouse
Jag föll verkligen för Josh Rouse när hans förra album, Nashville, kom 2005 och jag då såg honom på KB. 2006 släppte han ett till album som låter ganska annorlunda men det är ändå väldigt bra. Jag missade honom på Roskildeferstivalen med fick ändå se honom på KB tidigare under året.
Danko Jones
Han har verkligen energi på scenen. Det var säkert slutsålt på Mejeriet och detta var en av få konserter som jag och min dåvarande pojkvän gick tillsammans på.
09 januari, 2007
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar