10 april, 2007

Lyssnat på vecka 14

Maximo Park
Måste säga att jag längtat efter deras nya skiva - Our Earthly Pleasures. Förutom deras singel "Our Velocity" som är helt lysande finns det flera andra bra låtar på albumet.

Patrick Wolf
Jag hoppas att han kommer till Roskilde.

LCD Soundsystem
LCD Soundsytem har precis släppt ett andra album "Sound of Silver".

Kings Of Leon
Ett nytt album med Kings Of Leon som är riktigt bra.

Feist
Jag älskar "My Moon My Man". Dessvärre kommer det nog vara den enda av hennes låtar som jag kommer lyssna på.

Modest Mouse
Bra bra.

The Brakes
Jag såg The Brakes som förband till Editors på KB för något år sedan om jag inte kommer ihåg fel. Nytt album släppte de för några månader sedan och de spelar på fredag i Köpenhamn. Mycket möjligt att jag tar mig dit då eftersom även Fratellis spelar.

The Arcade Fire
Jag är fortfarande lite sur för att de ställde in spelningen i Köpenhamn för några veckor sedan. Men de kommer förhoppningsvis till Roskilde.

Midlake
Planerna är att jag ska se Midlake när de spelar på KB den 23 april.

Detektivbyrån
Det var min syster som introducerade mig för Detektivbyrån. Det finns flera tillfällen att se dem i sommar.

Inga kommentarer: