Förutom att vara på Popaganda i helgen levde jag även gaylivet i Stockholm. Och eftersom detta är en musikblogg så måste jag passa på att kommentera musiken på alla gayställen. Jag kan inte sluta förundras över varför det alltid ska spelas så mycket schlager. Tycker verkligen folk om det så mycket?
Fast nu var det ändå ganska kul eftersom det nyss har varit schlagerfestival och det har kommit många nya låtar. Några nya favoriter på dansgolvet var Rumäniens bidrag Tornero och Islands bidrag Congratulations.
Fast vill man gå på gayställe utan att behöva höra schlagermusik kan man gå till Tomboy på Bodoni i Malmö. Den alternativa gayklubben.
29 maj, 2006
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar