26 maj, 2006

Popagandas första dag

Popaganda är nästan som en riktig festival. Enda skillnaden är att jag istället för tält bor i en lägenhet 10 minuter ifrån festivalområdet. Men festivalkänsla fick jag iallfall.

Detta såg jag första dagen:

I'm from Barcelona
Jag har sett dem tidigare och det är verkligen kul att se dem men det kan bli lite tröttsamt ibland när de måste klä ut sig och hitta på massa spex på scenen hela tiden.

Tunng
Ett band från England som jag inte hört tidigare men som faktiskt var riktigt bra. Folkrock med lite elektroniska inslag. Detta måste jag verkligen lyssna mer på.

Henrik Berggren
Sångaren i Broder Daniel som nu ensam står på scenen med en akustisk gitarr och spelar Broder Daniel låtar. Väldigt fint men lite tröttsamt. Varje låt presenterades som att den här låten handlar om riktiga problem. Men jag älskar ju Broder Daniel.

Mr Suitcase
Jag har ju läst hans blogg ganska mycket och jag gillar flera av hans remixar. Men den största anledningen till att jag såg honom var att det var inomhus och jag var så frusen. Men det var bra ändå.

Final Fantasy
Han har gjort ett av förra årets bästa album. En kille med fiol från Kanada. Helt fantastiskt vackert och det bästa är att han släppte sitt nya album förra veckan så jag vet ju vad jag ska lyssna på när jag kommer hem.

Mew
Detta band från Danmark är nog det band jag lyssnat mest på det senaste året. Speciellt deras senaste album från förra året som jag tycker är helt fantastiskt. Så jag hade verkligen sett fram emot den här spelningen och det hade många andra också. Det blev mycket hoppandes framför scenen.

C.Aarmé
Ett band som jag bara har hört talas om men har varit nyfiken på. Punk som man blir glad av.


Nu ska jag iväg och se mer av Stockholm innan festivalen drar igång igen senare idag.

Inga kommentarer: