Man har inte hunnit summera året som gått innan man ser framåt, mot ett nytt spännande år.
Vilka album ser jag fram emot mest i vår?
Patrick Wolf - The Magic Position (7 februari)
Hans förra album var något av det bästa jag hört, så detta nya album ser jag verkligen fram emot. Det har varit klart sedan sommaren och jag bara längtar efter att få höra det. Den första singeln (Accident & Emergency) släpptes i höstas och det lovar gott.
Arcade Fire - Neon bible (vår)
Det är inte bara jag som ser fram emot nytt album av Arcade fire. Intervention har man kunnat höra ett tag och låter det så bra så kommer det vara bland det bästa 2007.
Clap your hands say yeah - Some loud thunder (29 januari)
Även nytt från Clap your hand say yeah. Har lyssnat på några låter, men hoppas inte att jag blir besviken.
Kaiser Chiefs (februari)
Detta nya album från Kaiser Chiefs kan vara lika bra som deras förra, eller inte alls.
The view - Hats off to the buskers (22 januari)
Detta brittiska band som jag hoppas låter så som jag tänker mig utifrån den enda låt jag hört med dem " Superstar tradesman".
Salem al Fakir - This is who I am (24 januari)
Denna kille från Stockholm hoppas jag verkligen på under 2007. Hans "Dream Girl" är en av de bästa låtarna från förra året.
The Rakes (mars)
Jag hoppas även på The Rakes detta år.
Klaxons - Myths of the near future (29 januari)
Jag har hört en del från Klaxons och det lovar gott. Äntligen ett helt album från dem.
09 januari, 2007
Album att se fram emot under våren
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
1 kommentar:
Thanks for the link... if possible, could you name it AM Music Blog? That would be much appreciated!
Happy New Year!
Skicka en kommentar