Of Montreal
Jag har inte lyssnat på Of Montreal tidigare. Men deras nya album är grymt bra och jag tycks kunna lyssna på det hur många gånger som helst. Idag fick jag reda på att de kommer att spela på Debaser i Malmö den 5 maj. Om nu Debaser öppnar som planerat.
The Arcade Fire
Jag var inte riktigt beredd på att jag skulle få höra deras nya album redan en månad innan den släpps på riktigt. Jag har höga förväntningar. Första gången jag hörde Intervention för några månader sedan kunde jag inte sluta lyssna på den och Neon Bible är helt klart ett av de främsta albumen i vår. Sen ska jag ju se dem i Köpenhamn i mars. Tyvärr ändrar de konsertlokal från mysiga Vega till omysiga KB-hallen. Men det kanske jag inte tänker på när jag väl är på plats.
Säkert!
Säkert! är Annika Norlins nya projekt. Jag föll direkt för "Vi kommer att dö samtidigt" när jag hörde den. Och hela albumet är helt klockrent med alla fyndiga vardagstexter.
Salem al Fakir
Jaha nu har alltså Salem al Fakir släppt sitt album. Man verkar kunna se honom på både den ena och andra festivalen i sommar så det längtar jag definitivt efter.
Tokyo Police Club
Jag blev tipsad om TPC för ett tag sedan. Och nu läste jag att de är ett av tio band som NME tror på inför 2007. Om nu någon bryr sig om vad de tycker. Jag tror iallafall också på TPC under 2007. Jag skulle gärna se dem när de spelar i Köpenhamn nästa vecka.
Rifles
Det var någon som sa att jag borde lyssna på Rifles eftersom det är sådant som jag borde gilla. Och jag har lyssnat på deras album flera gånger och tänkt att, jo detta gillar jag verkligen.
Russian Futurists
Jag läste någonstans att Russian Futurists skulle vara support till spelningen med Junior Boys i Köpenhamn 8 mars men jag är inte säker på om det är så. Om de är det kommer jag också vara där. Jag missade deras spelning i Stockholm i september.
13 februari, 2007
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar