The Tough Alliance
Efter att ha hört First Class Riot förstod man att det var något stort på gång. Detta kan mycket väl vara det jag förknippar med sommaren 2007, på samma sätt som sommaren 2005 till stor del tillhörde TTA.
Rufus Wainwright
Nytt från Rufus och det är stundtals riktigt bra. Förutom singel "Going to a town" är "Between my legs" och "Slideshow" mina favoriter. Längtar tills hans spelning på Accelerator om några veckor.
Maps
Maps består tydligen av en kille från Northampton och har precis kommit ut med ett debutalbum "We Can Create". Riktigt bra är det iallafall och Accelerator blir den första spelningen för dem i Sverige.
Shout Out Louds
Jag får bli tvungen att skippa Siesta även detta året. Shout Out Louds skulle spela och massa andra sevärda artister främst från Sverige. Men kören jag sjunger i har konsert på lördag så då får man skippa allt vad festivaler heter.
Pela
Jag har verkligen fastnat för en av låtarna på Pelas album "Anytown Graffiti", nämligen "Waiting on the stairs". Det är lätt en av årets bästa låtar hittills.
Miss Li
Jag kommer att få flera tillfällen att få se och höra Liss Li i sommar. Men jag tänkte ändå se henne ikväll på Debaser. För jag tror att det kan bli värsta grymma grejen. The Prom heter klubben och man får väl se till att klä sig lite balaktigt.
25 maj, 2007
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
1 kommentar:
Hejhej! Vet du hur man får musik på sin blogger? Tacksam för svar. /rebeckahoffman.blogspot.com
Skicka en kommentar