Det började med popaganda i slutet av maj. Gratis och massa bra artister. Sedan åkte jag till London och såg East 17 och Guillemots. Sedan var det Roskilde som måste anses vara höjdpunkten denna sommar. Jag kommer definitivt åka tillbaka dit nästa år. Veckan efter Roskilde var jag på endagsfestivalerna Accelerator och SheMusic. I slutet av juli var jag en runda på Möllevångsfestivalen i Malmö. Det är första gången de har denna festival med mestadels lokala band från Malmö. Sedan åkte jag iväg på Emmabodafestivalen. Mycket mycket bra att se.Sommaren avslutandes med en hel vecka Malmöfestival. Varför är det inte festival hela tiden?
Detta har resulterat i att jag har sett ca 90 spelningar denna sommar.
Det är en festival i Stockholm i helgen Popdakar som är väldigt lockande. The Russian Futurist är där men jag struntar i det . Måste spara mina pengar.
Men nu väntar hösten med klubbspelningar istället. Essex Green och Camera Obscura samma kväll. Det ser jag fram emot. Och Mando Diao. Och Hidden Cameras kommer hit. Det ser jag verkligen fram emot. Sen kan man ju alltid åka till Köpenhamn. Där kan man i höst se Keane, Tapes 'n Tapes och The Kooks bland annat. Det kommer bli en underbar höst, det känner jag på mig.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar