13 mars, 2007

Patrick Wolf - The Magic Position

Jag tror ingen annan kan beröra mig så mycket som Patrick Wolf. Jag minns när jag första gången hörde hans förra skiva och jag fastnade direkt för hans musik. Nu har jag äntligen fått hans nya skiva. Den var klar redan i somras och jag har väntat på den ända sedan dess. Jobbigt när man även behöver vänta flera veckor efter att den har släppts på att de ska skicka hem den, men nu har jag den iallafall äntligen.

Efter att ha lyssnat på den några gånger så kan jag säga att han har lyckats igen. Jag känner så starkt för hans musik för att den berör mig så mycket. Jag fällde t.o.m några tårar när jag lyssnade på "Augustine" som jag anser är den bästa låten på skivan varav han sedan sjunger "and now come the tears". Varenda låt är helt fantastisk. Jag vill inte att det ska gå över, jag vill fortsätta att vara i detta tillståndet. Det är ju därför jag lyssnar på musik, det är inte ofta man får uppleva det så starkt men ibland så händer det. Det har redan släppts mycket bra musik i år men jag undrar om någon kan slå Patrick Wolf.

Inga kommentarer: