Det finns visserligen ganska många artister som jag har sett fler än en gång, men det finns ett band som jag nog har tappat räkningen på antal gånger. Det handlar om Sandy Mouche. Ett band från Malmö men de är inte helt okända. Man hör dem allt på P3 ibland.
Iallafall så såg jag dem ännu en gång i onsdags, på SheMusic, en konsertklubb med fokus på kvinnliga musiker. Denna kväll uppträdde förutom Sandy Mouche även Lina Englund som man kanske känner igen från filmen Vinterviken.
Sandy Mouche har ganska nyligen släppt sitt andra album och består bla av Helena och Martinique Josefsson som båda sjunger. Det är föresten Helena som sjunger på Per Gessles nya singel. Iallafall så har hon en otroligt vacker röst.
Jag och min kompis kom fram till att detta borde var den sjunde gången jag såg Sandy Mouche och det kan bli en åttonde gång ifall jag ser dem nästa fredag i Helsingborg. Då uppträder nämligen även Le Sport som jag är väldigt sugen på att se.
10 februari, 2006
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar