12 januari, 2006

Att ladda ner musik

Jag måste erkänna att den mesta musik jag lyssnar på är olagligt nedladdad musik. Sedan jag skaffade dator och bredband för 14 månader sedan har mitt musiklyssnande radikalt förändrats. Nu laddar jag kanske ner i genomsnitt tre album i veckan. Och jag ägnar ganska mycket tid åt att leta upp nya artister och ny musik som jag kan tyckas gilla och eftersom det är så lätt och inte kostar något så vågar jag chansa och laddar ner sådant som jag inte har en aning om hur det låter.

Men det är klart att det skulle kännas bättre om jag istället köpte skivorna eller laddade ner det lagligt istället. Men nu är man en fattig student och jag lägger hellre mina pengar på att gå på konserter. För det är många konserter jag inte skulle gå på om jag inte hade haft möjligheten att ladda ner deras skivor först.

Inga kommentarer: