20 januari, 2006

Clap your hands say yeah!

Snart släpper ”Clap your hands say yeah!" sitt album här i Sverige (23/1). Det har funnits ett tag men det är alltså först nu som det ska släppas i Sverige. Jag verkar ha varit ganska sen med att upptäcka detta band. Visst har jag hört talas om dem men det är först nu som jag har börjat lyssna på dem. På ”Indie for dummies” lista hamnar de på plats 2 över förra årets bästa album. Och även Dagensskivas anhängare har röstat fram albumet som ett av förra årets bästa.

Det krävdes några lyssningar men nu älskar jag det.

Bästa låtar:
Upon This Tidal Wave of Young Blood
(En helt underbar poplåt, den bästa låt jag hört på länge)
In This Home on Ice
Heavy Metal

Inga kommentarer: