Indie For Dummies är en sida jag hittade. Där skrivs en del om bra musik men mycket är på italienska så det är lite svårt att förstå om man inte kan språket. Där fanns det iallafall en topp 100 lista över de bästa albumen 2005 där olika bloggar hade fått rösta. Riktigt många bloggar.
Iallafall så upptäckte jag när jag gick igenom den massa ny musik som jag var tvungen att lyssna in mig på. Så den listan över de bästa albumen jag själv gjorde för ungefär en månad sedan känner jag mig inte riktigt nöjd med.
Speciellt mycket gillar jag Wolf parade - Apologies to Queen Mary.
Och så upptäkte jag att Nada Surf faktiskt är bra. Det enda man egentligen har hört med dem är ju låten "Popular" som kom typ 1997.
Andra bra album från den listan som jag precis har upptäckt är:
The boy least likely - The best party ever
The decemberists - Picaresque
The clientele - Strange geometry
The new pornographers - Twin cinema
19 januari, 2006
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar